Vaig rebre un correu del filòleg català Víctor Pàmies- autor del conegut blog de refranys ‘Raons que rimen‘- que s’estava organitzant un homenatge xarxaire a l’escriptora i periodista Montserrat Roig. Avui, 10 de novembre fa 20 anys de la seva mort.
I Internet s’h
a plenat, sota el dibuix de la seva cara, creat per la Carme Rosanas.
“Inicialment vam pensar que l’homenatge es fes a través de blogs únicament, com en ocasions anteriors, quan hem homenatjat Joan Brossa o Carles Riba“, explica Pàmies. “Però ens vam adonar que s’havia d’obrir molt més perquè hi havia gent que ho podia difondre a través de Twitter o des de les seves pàgines de Facebook.”
Des del blog d’en Pàmies es podrà seguir el recorregut de tota la gent que ha homenatjat la Roig. Veig que a aquestes hores ja són més d’un centenar les adreces que ha recopilat amb mostres d’afecte cap a l’escriptora catalana.
I si es vol veure en directe, a mesura que passen les hores, n’hi ha prou d’entrar a la pàgina de Facebook “Homenatge blocaire a Montserrat Roig el 10 de novembre” o piular al Twitter i seguir el #20aniversariMRoig.
De part meva, deixo l’Storify que es vapublicar ahir al 324.cat, recollint les veus que han aparegut fins ara.
I recomano molt revisar l’entrevista que Josep M. Espinàs li va fer a la Montserrat Roig al 1988 a TV3. Entranyable!














Karma,
Gràcies per fer-te ressò de la iniciativa i participar-hi tan activament. Ara toca passejar-se i llegir Montserrat Roig. Com en tots els homenatges, la idea és poder acabar fent un dibuix ben polièdric de l’autora, gràcies a les pinzellades, d’ací d’allà de cada participant. Molts granets de sorra, tots imprescindibles.
Karma, l’Storify és una eina molt potent i a tenir en compte. Hem de pensar si la podríem incorporar per fer els resums de participacions…
Gràcies pels teus escrits i per interessar-te per aquesta iniciativa!
Crec que sí seria molt vàlida per fer els resums de participació. No se si saps com funciona, és ben senzilla. Si em necessites… xiula! Una abraçada!!